пʼятницю, 14 листопада 2014 р.

До і після


Коли я згадую себе до народження доньки, розумію, наскільки мої уявлення про батьківство були далекими від реальності й наскільки малими були мої знання про дітей. Уже тепер, коли моїй доньці три з половиною роки, можу порівняти свої думки про батьківство до її народження і після. Зізняюся, що збіг близький до 0%.

Перший міф розвіявся ще у пологовому будинку. Я думав, що це такий собі заклад суворого режиму, куди нікого з рідних не пускають, і дружину з дитиною можна побачити лише після виписки (доти хіба через вікно), а немовля мамі приносять лише для годування і потім знову забирають. Насправді цей, на мою тодішню думку, суворий заклад став для мене домом на чотири дні. Мені дозволили залишитись, щоб допомагати дружині доглядати за донечкою, яка була з нами постійно в одномісній палаті. Ані на секунду її від нас не забирали. У таких майже домашніх умовах я прожив з моїми дівчатками до самої виписки і навіть залишався на ніч.

Друге, у чому помилився, це розміри немовляти. Звичайно ж, я усвідомлював що таке 53 см і 3 кг 900 г, але коли я вперше побачив мою доню, то був дуже вражений, бо й уявити не міг,
що вона буде настільки маленькою. Вона ледве могла обхопити своєю ручкою мій палець, на ніжках обвисали шкарпеточки найменшого розміру, а сама вона вміщалася у двох долонях.

Третє. Немовля більшість часу спить, прокидається поїсти і невдовзі засинає. Може, у когось так і було, але у нас дитинка довго не засинала, і доводилось годинами її колихати. Ну не любила спати і все. Іноді без упину плакала, і ми довго шукали, що її турбує.

Четверте. Маленька дитина нічого не розуміє. Насправді, дитина - це мініпсихолог, який читає тебе, наче відкриту книгу: відчуває настрій, виявляє усі слабкості і, вміло ними користуючись, маніпулює тобою.

Пяте. Одна із невід’ємних частин догляду за дитиною - це постійне прання і прасування дитячого одягу. Враховуючи, як часто немовля какає і пісяє, раніше це було дійсно так, але з появою підгузків ця проблема зникла. Я думав, що вони добре захищають лише в рекламі і одяг все одно забруднюється, але на власному досвіді переконався, що підтікання трапляються дуже рідко, тому використання підгузків значно полегшує життя.

Шосте. Догляд за дитиною і постійні клопоти псують стосунки батьків. Якщо стосунки дійсно міцні до народження дитини, то вони навіть покращаться після народження, якщо не ділити обовязки на чоловічі й жіночі, якщо є взаємодопомога й повага.

Мабуть єдине уявлення, яке не змінилося до і після народження донечки - те, що бути татом найбільше щастя.






Немає коментарів:

Дописати коментар